Tuesday, June 26, 2012

PENGENALAN T-SHIRT

Apa yang anda perlu tahu mengenai t-shirt?

Bagaimana untuk mengenal pasti jenis-jenis t-shirt?

Ini adalah di antara perkara utama yang harus diketahui mengenai t-shirt, Samaada anda mahu terlibat dengan perniagaan t-shirt atau anda sebagai seorang pengguna t-shirt.

Pertama, anda perlu tahu mengenai jenis-jenis t-shirt yang ada pada dalam pasaran. T-shirt dikategorikan atas reka bentuk t-shirt itu sendiri. Sebagai contoh anda pasti kenal dengan t-shirt leher bulat ‘round-neck’. Ini juga boleh digunakan dalam mengenal pasti jenis t-shirt. Kolar t-shirt, kolar V dan lain-lain lagi. Malah dalam perniagaan t-shirt, kebiasaannya para usahawan turut mengkategorikan kepada ‘ready made’ dan ‘custom made’.

Apa itu ‘ready made’ t-shirt? ialah t-shirt yang yang sudah ada stok di kilang tersebut. T-shirt jenis ini murah sikit sebab customer hanya akan pilih melalui catalog dan perniaga atau kilang akan ambil stok yang dah ada dan hanya print sahaja.

Manakala ‘custom made’ t-shirt -ialah t-shirt yang dijahit mengikut tempahan dimana bergantung pada design dan kuantiti bagi menetukan harga. Biasanya sesetengah kilang perlukan minimum 30-50 order untuk proceed custom made.

Pada post mendatang kita akan menyetuh serba sedikit mengenai jenis kain digunakan dalam industry t-shirt. Harap ini dapat member sedikit informasi buat semua…





" YOUR TRUSTED T_SHIRT TEAM"


Sebarang pertanyaan boleh hubungi
AHBAR= o13-3429169/013-2778122
ahbarprinting@gmail.com


facebook.com/ahbarprinting

No comments: